dimarts, 16 de desembre de 2008

Velocitat variable

Ho sento però ho he d'expresar. Com diria el meu amic Jordi, al senyor Saura la conselleria d'Interior li va enoooorme! La última: la velocitat variable.
Si no en teniem prou amb els 80 km/h ara ens diuen que podran variar el límit de velocitat cada quilòmetre en la zona metropolitana. Flipo! A sobre tenen els sants collons de dir-nos que segons el trànsit, la contaminació ambiental i els accidents variaran de velocitats. No hi ha cosa que m'emprenyi més que em prenguin per un ignorant.
Senyors del Servei Català de Trànsit, utilitzar el discurs de la contaminació aprofitant la fòbia que els mitjans han fomentat amb la història de l'escalfament global és "rastrero". Ens vau colar el gol dels 80 km/h i sempre dient que en altres ciutats està demostrat que ha baixat la contaminació. Flipats que sou uns flipats! Si jo he de fer 120 km i vaig a 120 km/h tardo una hora. Si vaig a 80 km/h estaré 1h i 30 minuts. 30 minuts més. Si que el meu vehicle gastarà una mica menys però el tinc 30 minuts més engegat!
Pel que fa a la contaminació i que s'ha demostrat que es redueixen els índexs dir que segur que és molt fàcil discriminar les particules contaminants que provenen de la combustió dels cotxes dels de les indústries. El parc mòbil es renova dia a dia, és un fet. Això vol dir que cada dia els vehicles contaminen menys. No es pot establir una relació causa/efecte perquè les mostres són diferents.
Quin és el rerafons de la qüestió? Els radars i els ingressos que generen. No ens enganyem. L'única cosa que els interssa són els diners. Ni evitar accidents ni òsties. Per un radar que està ben ficat (proper a una cruïlla perillosa, algun col·legi) n'hi ha 10 que estan per recaptar (al final d'una baixada en una autovia).
Ara s'inventen això de la velocitat variable. Estudis demostren que la velocitat òptima de circulació són 80 km/h. Òptima en el sentit de que pot absorvir més quantitat de vehicles (calculant distàncies recorregudes, distàncies de seguretat entre vehicles...). Doncs no, no en tenen prou. Ara cada quilòmetre podran variar-te la velocitat.
Tu sortiràs mig adormit un matí a treballar i et ficaràs a 80 km/h, com cada dia, però no hauràs tingut en compte que hi ha inversió tèrmica i ha augmentat l'index de contaminants a la superfície amb la qual cosa aquell 80 passa a ser un 60 quan travesses una zona industrial de per exemple El Prat de Llobregat. FOTO! i com diria ma padrí "avui ja t'has guanyat lo jornal". Gràcies senyors polítics que aneu amb xofer a la feina. Gràcies per pensar en fer un món millor però si realment sou tan ecologistes com pregoneu perquè vàreu fer una campanya electoral dels verds on entrevisteu al vostre líder dintre d'un cotxe mentre el va passejant el xofer? Aquest cotxe no contamina? Enorme, li va enoooorme.

Raül Solís Dolcet

1 comentari:

Alfonso Gaston ha dit...

Calamar el problema és que ets un fitipaldi... Que pots esperar del conseller en qüestió? no gaire, és un mediocre que vol descobrir la sopa d'all.